CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 01, 2011

All about... " saya nak kurus..." siri 2

Salam...

saya hanya ingin berkongsi antara informasi yang saya dapat dalam saya mensurfing2 internet..Pada saya, tak salah kan kalau saya nak kongsikan di sini... Kalau kita mampu, kita boleh ikut.. Kalau tak, mmm...takpe, yang penting kite ada semangat untuk MENCUBA... Dan dalam pada kita berusaha tu, abaikan sahaja segala provokasi yang diterima...dan menerima segala sokongan yang diberi..Untuk Kandaku Juhaida Hussin, mari kite usaha sama-sama..Jangan di dengar kata-kata mereka yang tidak membina itu...hehehe.

Ok, antara info yang ingin saya kongsikan...

1) Banyakkan minum air kosong.. jadi keinginan untuk minum air manis akan berkurangan... Lagipun, sebanyak mana pun air kosong yang kita minum, ia tidak menyumbang apa-apa kepada tahap kalori kita...

2) Kita kena mempunyai tidur yang cukup selama 6-8 jam sehari..Kurang tidur menyebabkan kita mengambil gula yang berlebihan.

3) Epal mengandungi 5g fiber dan kandungan gula di dalam epal tidak akan mempengaruhi kadar gula dalam darah kita..dan seeloknya ambillah epal hijau kerana ia mengandungi gula yang lebih sedikit.

4) Makan makanan yang pedas akan mengurang kan keinginan kita untuk makan dan meningkatkan metabolisma kita.

5) Kita masih boleh menikmati nasi lemak...tapi apakata kita tukarkan nasi lemak dengan nasi putih.

6) Kita juga masih boleh menikmati teh tarik, roti canai, fruit juice dan lain-lain. Tapi apa kata kalau kita amik dalam kuantiti yang sedikit..Separuh ke...

Oklah..ini antara info yang saya dapat...Moga-moga saya istiqamah dalam usaha saya ni...

Ni yang bagus...oat yang sihat.. Tapi saya tak suka oat..huhu

9 comments:

azian said...

dib...camne nak kurus...tdo tak cukup laa....pastu kl minum air buah, mana cukup separuh jer...heheheheh (ni la alasan2 org yg nak kurus tapi nak makan byk)

(o_0) said...

oat.. ewwww sama la xsuka gak..

dah kurang mkn tp kena gastrik pulak heee

Opah said...

Tidur 6 jam sehari atau 8 jam seminggu anakanda?.... Bagus kalau dapat istiqamah insyaAllah

Fadli said...

heheh saya dah belikan penimbang bilik air untuk cik isteri saya.... saya belikan juga sepeket epal hijau untuk dia...hehehehe

demi penyokong program dietnya....

IbuAmirAmirah ;P said...

yan: tulah pasal..alasan je tu semata..hehe

Shem:hehehe...susah gak tuh..gastrik lak..

acu:tersilap. dah betulkan dah..InsyaAllah..kena istiqamah

En.suami:TQ sgt2 atas sokongan anda...tapi jgnlah ketawakan saya ketika saya syok sendiri beraerobic..hehehehe

Fadli said...

terpaksa lah ketawa dalam hati....heheh

KurangBaik said...

Jangan berlapar. Makan 6 kali sehari, dalam kuantiti yg sedikit :)

Caiyyo!

razz said...

bagus3x..teruskan usaha anda...raz berjaya menurunkan 10 kg dalm masa 1bulan dan masih lagi menurun...
rahsianyer..hehehe..(jgn ikut coz sangt tidak baik untuk kesihatan)
1. tido 2/3 jam sahaja setiap malm..siang xtdo langsung
2. jngn makan nasi langsung...dalam seminggu tu adalah 3, 4 sudu je jamah nasi
3. minum air kosong setiap masa (sebab kurang suka air manis)..kadang2 je minun jus buah

IbuAmirAmirah ;P said...

razz...oklah tu..mmg camtu pun sekarang...kena bersabar melihat hasil je..huhuhuhu..moga2 hasrat tercapai..hehe

Tuesday, March 01, 2011

All about... " saya nak kurus..." siri 2

Posted by CikDibah ;P at 12:52 PM
Salam...

saya hanya ingin berkongsi antara informasi yang saya dapat dalam saya mensurfing2 internet..Pada saya, tak salah kan kalau saya nak kongsikan di sini... Kalau kita mampu, kita boleh ikut.. Kalau tak, mmm...takpe, yang penting kite ada semangat untuk MENCUBA... Dan dalam pada kita berusaha tu, abaikan sahaja segala provokasi yang diterima...dan menerima segala sokongan yang diberi..Untuk Kandaku Juhaida Hussin, mari kite usaha sama-sama..Jangan di dengar kata-kata mereka yang tidak membina itu...hehehe.

Ok, antara info yang ingin saya kongsikan...

1) Banyakkan minum air kosong.. jadi keinginan untuk minum air manis akan berkurangan... Lagipun, sebanyak mana pun air kosong yang kita minum, ia tidak menyumbang apa-apa kepada tahap kalori kita...

2) Kita kena mempunyai tidur yang cukup selama 6-8 jam sehari..Kurang tidur menyebabkan kita mengambil gula yang berlebihan.

3) Epal mengandungi 5g fiber dan kandungan gula di dalam epal tidak akan mempengaruhi kadar gula dalam darah kita..dan seeloknya ambillah epal hijau kerana ia mengandungi gula yang lebih sedikit.

4) Makan makanan yang pedas akan mengurang kan keinginan kita untuk makan dan meningkatkan metabolisma kita.

5) Kita masih boleh menikmati nasi lemak...tapi apakata kita tukarkan nasi lemak dengan nasi putih.

6) Kita juga masih boleh menikmati teh tarik, roti canai, fruit juice dan lain-lain. Tapi apa kata kalau kita amik dalam kuantiti yang sedikit..Separuh ke...

Oklah..ini antara info yang saya dapat...Moga-moga saya istiqamah dalam usaha saya ni...

Ni yang bagus...oat yang sihat.. Tapi saya tak suka oat..huhu

9 comments on "All about... " saya nak kurus..." siri 2"

azian on March 1, 2011 at 4:39 PM said...

dib...camne nak kurus...tdo tak cukup laa....pastu kl minum air buah, mana cukup separuh jer...heheheheh (ni la alasan2 org yg nak kurus tapi nak makan byk)

(o_0) on March 1, 2011 at 5:50 PM said...

oat.. ewwww sama la xsuka gak..

dah kurang mkn tp kena gastrik pulak heee

Opah on March 1, 2011 at 7:29 PM said...

Tidur 6 jam sehari atau 8 jam seminggu anakanda?.... Bagus kalau dapat istiqamah insyaAllah

Fadli on March 2, 2011 at 10:12 PM said...

heheh saya dah belikan penimbang bilik air untuk cik isteri saya.... saya belikan juga sepeket epal hijau untuk dia...hehehehe

demi penyokong program dietnya....

IbuAmirAmirah ;P on March 3, 2011 at 9:14 AM said...

yan: tulah pasal..alasan je tu semata..hehe

Shem:hehehe...susah gak tuh..gastrik lak..

acu:tersilap. dah betulkan dah..InsyaAllah..kena istiqamah

En.suami:TQ sgt2 atas sokongan anda...tapi jgnlah ketawakan saya ketika saya syok sendiri beraerobic..hehehehe

Fadli on March 3, 2011 at 10:06 PM said...

terpaksa lah ketawa dalam hati....heheh

KurangBaik on March 6, 2011 at 11:18 AM said...

Jangan berlapar. Makan 6 kali sehari, dalam kuantiti yg sedikit :)

Caiyyo!

razz on March 17, 2011 at 10:21 PM said...

bagus3x..teruskan usaha anda...raz berjaya menurunkan 10 kg dalm masa 1bulan dan masih lagi menurun...
rahsianyer..hehehe..(jgn ikut coz sangt tidak baik untuk kesihatan)
1. tido 2/3 jam sahaja setiap malm..siang xtdo langsung
2. jngn makan nasi langsung...dalam seminggu tu adalah 3, 4 sudu je jamah nasi
3. minum air kosong setiap masa (sebab kurang suka air manis)..kadang2 je minun jus buah

IbuAmirAmirah ;P on March 17, 2011 at 11:00 PM said...

razz...oklah tu..mmg camtu pun sekarang...kena bersabar melihat hasil je..huhuhuhu..moga2 hasrat tercapai..hehe

Related Posts with Thumbnails