CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 03, 2009

Selamat Ulang Tahun Mak

Sepatutnye entri ni saya uploadkan 27 Julai yang lalu...Tapi kerana terleka dan kekangan masa..makanya baru hari ni dapat di uploadkan...huhuhu

27 Julai 2009 (Hari jadi emak saya....)

Jam 6 pagi..saya terdengar reminder saya berbunyi..dalam hati terus terdetik..."BESDAY MAK"...takpe..sikit lagi telefon...So lepas Fadli pegi keje (memandangkan hari isnin saya hanya ada kelas petang..saya gerak agak lambat dari rumah), saya pun telefon emak...


"Mak..selamat hari jadi yang ke 63...Moga mak bahagia hingga ke akhir hayat..dirahmati dan dipermudahkan segala urusan..Saya sayang mak..."
"Terima kasih...Adik orang pertama beri ucapan hari jadi kat mak..."

Huhuhu..mendengarkan kata-kata mak..saya sangat gembira dan terharu...hehehe..selalu berebut dgn de dan tam untuk jadi orang pertama wish happy besday kat mak...

Sudah 63 tahun emak saya usianya...sudah 8 tahun emak tinggal seorang setelah pemergian arwah abah...Tapi emak tetap macam tu..Tetap seorang ibu yang sentiasa mendahulukan anak-anaknya...Dulu, bila mak bersusah payah untuk abang2 saya...saya selalu cakap...

"Mak ni..takyah beria-ia..nanti taulah deme tu buat sendiri..."
Mak akan jawab...."Dik, bila awak ada anak sendiri..awak akan tahu perasaan seorang ibu tu camne..."


saya tahu kasih sayang seorang ibu tetap unggul..tak sama dengan orang lain...Walaupun kadang2 dia mengadu tentang anak-anak yang lain(termasuk diri saya)...tapi saya tahu..kasih sayangnya tetap begitu dan tidak akan luak..Malahan emak selalu menitiskan air mata apabila mengenangkan nasib anak-anaknya...tak kira waktu gembira atau sedih...Emak tetap emak saya yang SATU...

Emak saya suka bercerita...tapi bezanya...kebiasaannya emak akan bercerita anak ni kerenahnye camni...anak ni tak pandai buat ni...anak ni suka bangun lambat(terutamanya sayalah..sebab yg bongsu ni banyak kerenah sikit...hehehehe)...Tapi saya tahu emak bercerita bukan untuk membuka kelemahan anak-anaknya..Walaupun jauh di sudut hatinya..emak bangga dengan kami(chewahhhh..rasanyalah)..Tapi emak jarang tunjukkan...sebab emak pernah cakap...

"Takkanlah mak nak bangga2 depan orang tentang anak2 mak...nanti orang kata mak ni apa pulak..."

Mak dengan anak2, menantu dan cucu2..

Itulah mak...Walaupun saya tahu saya terlalu banyak kekurangan...Banyak tingkah yang tidak menyenangkan hati mak...tapi saya cuba sedaya upaya menyenangkan hati mak...Sempena hari ulangtahun kelahiran emak yang ke 63 ini, saya harap agar kami adik beradik bisa membahagiakan emak hingga ke akhir hayatnye..dan dia akan sentiasa tersenyum....

5 comments:

naza nur saad said...

ish...sedeynye entry..teharu~

Jue Hussin said...

Adoiii.. mmg sedey. Tapi, dlm gamba ramai2 tu, ngapa tak de tam? Hehehe... sokmo ketinggalan tam ni.

CikDibah said...

tam: aik..takde eh..sebab tam yg amik gambo nih..heheheeh

Opah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Opah said...

Salam Dibahm
Selamat Hari Lahir untuk bunda Dibah mudah2an sihat dan sentiasa mendapat rahmat dari Allah SWT.

Monday, August 03, 2009

Selamat Ulang Tahun Mak

Posted by CikDibah ;P at 10:39 AM
Sepatutnye entri ni saya uploadkan 27 Julai yang lalu...Tapi kerana terleka dan kekangan masa..makanya baru hari ni dapat di uploadkan...huhuhu

27 Julai 2009 (Hari jadi emak saya....)

Jam 6 pagi..saya terdengar reminder saya berbunyi..dalam hati terus terdetik..."BESDAY MAK"...takpe..sikit lagi telefon...So lepas Fadli pegi keje (memandangkan hari isnin saya hanya ada kelas petang..saya gerak agak lambat dari rumah), saya pun telefon emak...


"Mak..selamat hari jadi yang ke 63...Moga mak bahagia hingga ke akhir hayat..dirahmati dan dipermudahkan segala urusan..Saya sayang mak..."
"Terima kasih...Adik orang pertama beri ucapan hari jadi kat mak..."

Huhuhu..mendengarkan kata-kata mak..saya sangat gembira dan terharu...hehehe..selalu berebut dgn de dan tam untuk jadi orang pertama wish happy besday kat mak...

Sudah 63 tahun emak saya usianya...sudah 8 tahun emak tinggal seorang setelah pemergian arwah abah...Tapi emak tetap macam tu..Tetap seorang ibu yang sentiasa mendahulukan anak-anaknya...Dulu, bila mak bersusah payah untuk abang2 saya...saya selalu cakap...

"Mak ni..takyah beria-ia..nanti taulah deme tu buat sendiri..."
Mak akan jawab...."Dik, bila awak ada anak sendiri..awak akan tahu perasaan seorang ibu tu camne..."


saya tahu kasih sayang seorang ibu tetap unggul..tak sama dengan orang lain...Walaupun kadang2 dia mengadu tentang anak-anak yang lain(termasuk diri saya)...tapi saya tahu..kasih sayangnya tetap begitu dan tidak akan luak..Malahan emak selalu menitiskan air mata apabila mengenangkan nasib anak-anaknya...tak kira waktu gembira atau sedih...Emak tetap emak saya yang SATU...

Emak saya suka bercerita...tapi bezanya...kebiasaannya emak akan bercerita anak ni kerenahnye camni...anak ni tak pandai buat ni...anak ni suka bangun lambat(terutamanya sayalah..sebab yg bongsu ni banyak kerenah sikit...hehehehe)...Tapi saya tahu emak bercerita bukan untuk membuka kelemahan anak-anaknya..Walaupun jauh di sudut hatinya..emak bangga dengan kami(chewahhhh..rasanyalah)..Tapi emak jarang tunjukkan...sebab emak pernah cakap...

"Takkanlah mak nak bangga2 depan orang tentang anak2 mak...nanti orang kata mak ni apa pulak..."

Mak dengan anak2, menantu dan cucu2..

Itulah mak...Walaupun saya tahu saya terlalu banyak kekurangan...Banyak tingkah yang tidak menyenangkan hati mak...tapi saya cuba sedaya upaya menyenangkan hati mak...Sempena hari ulangtahun kelahiran emak yang ke 63 ini, saya harap agar kami adik beradik bisa membahagiakan emak hingga ke akhir hayatnye..dan dia akan sentiasa tersenyum....

5 comments on "Selamat Ulang Tahun Mak"

naza nur saad on August 3, 2009 at 1:51 PM said...

ish...sedeynye entry..teharu~

Jue Hussin on August 5, 2009 at 9:54 PM said...

Adoiii.. mmg sedey. Tapi, dlm gamba ramai2 tu, ngapa tak de tam? Hehehe... sokmo ketinggalan tam ni.

CikDibah on August 6, 2009 at 1:31 PM said...

tam: aik..takde eh..sebab tam yg amik gambo nih..heheheeh

Opah on August 8, 2009 at 10:26 PM said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Opah on August 8, 2009 at 10:26 PM said...

Salam Dibahm
Selamat Hari Lahir untuk bunda Dibah mudah2an sihat dan sentiasa mendapat rahmat dari Allah SWT.

Related Posts with Thumbnails