CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, July 29, 2009

~kebahagiaan~

29 Julai 2009

Semalam sambil saya dan dia menonton TV (tengok berita..konon2nya..padahal saya sangat mengantuk), dia berkata:

"Esok genap 2 bulan kita kahwin kan..."

Baru saya terperasan, esok 29 Julai...wah dia lagi alert dari saya...hehehe..Inilah yg menyebabkan saya membuat tindakan nekad dengan memilih dirinya menjadi teman hidupku..kerana saya tahu, saya ini seorang yang sangat mudah alpa dan leka...dan tersangat sentimental..jadi walaupun ianya terlalu simple bagi orang lain..tapi ia amat bermakna bagi saya....

okes..cukup berbicara tentang diri sendiri... apa yang ingin saya kongsikan topik hari ni adalah..."KEBAHAGIAAN"

Semua orang ingin menikmati kebahagiaan, dan kalau boleh ingin terus dalam keadaan itu...Dan juga, setiap orang mempunyai definisi kebahagiaan yang berbeza...Bagi saya, being a Good Muslim, Good Wife, Good Fren and Good Teacher...dan masih lagi cuba untuk membaiki diri agar dapat memenuhi impian saya itu...

Namun kadang-kadang jalan untuk menikmati kebahagian itu sangat susah..macam-macam yang kita kena hadapi dahulu...Ada setengah orang, dipermudahkan segala urusan..ada setengah orang di beri sedikit ujian...Yang penting..kita kena YAKIN dengan NYA...sebab janji ALLAH itu pasti..(Teringat perbualan dgn cik pza semalam...) Kita kena terus berusaha dan berdoa...agar dipermudahkan segala urusan dan diberi kesabaran andai kehendak hati belum ditunaikan...

Cuma bagi diri saya personally, bila terlalu selesa berada di dalam kebahagiaan ini, saya jadi takut...sebab saya percaya ujian Allah itu datang dalam pelbagai bentuk..Kadang-kadang kita di uji dengan dugaan yang kita rasakan amat berat...kadang0kadang ia juga datang dalam bentuk kenikmatan...Saya takut, dengan kebahagiaan ini, saya menjadi jauh dariNYA...Saya terleka dan alpa sehingga melupakanNya....Kerana bagi saya ujian dalam bentuk kenikmatan ini lagi berat...Namun saya sentiasa bersyukur atas nikmat yang diberi OlehNya...tanpa kasih sayang dariNya..tak mungkin saya berada pada tahap ini..begitu juga dengan teman-teman yang lain kan...Dan saya berdoa agar kebahagiaan yang kite nikmati ini bukanlah satu ISTIDRAJ..moga Allah sentiasa merahmati kita...InsyaALLAH...

Monday, July 20, 2009

~S.E.D.I.H~

20 Julai 2009...

Hari ini..tiba2 saya rasa sedih pulak...sayu hati rasanya...ntahlah...rasa macam tak puas ati pun ada jugak...mmm..mungkin atas 2 sebab ini...

SEBAB PERTAMA:
Lagi 2 minggu KAWAN BAIK SAYA sejak dari matrik akan mendirikan rumahtangga dengan jejaka pilihannye, di jerteh..InsyaAllah..kalau takde aral, saya akan pergi...sempena dgn hari besarnye, saya yg telah berjanji...telah berjaya menyiapkan gubahan hantaran untuknya...hehehe..ingat nak letak di sini..tapi nantilah..tunggu hingga hari besarnye selesai..cume, bila tengok2 semula, saya rasa agak tidak puas hati...sebab hantaran tersebut mungkin terlalu simple walaupun pada mereka barang2 tu dah cantek...sepatutnye, saya perlu bincang dulu..apa requirement atau permintaan @ hajat mereka..then baru saya stat gubah... (-_-") Saya sangat berharap mereka berpuas hati dengan barang2 yg terhasil tersebut...huhuhu..bila ingat..sangat SEDIH lor...rasa macam nak tolong lagi pape yg patut...ish..nak cover balik..huhu



SEBAB KEDUA:
MAK...saya rasa sangat bersalah dengan mak..ntahlah..walaupun mak tak kesah dan memahami..saya rasa laen macam je...bila tgk balik entry dulu2..rasa sangat sayu..apatah lagi teringat mak sekarang dok sorang2 kat rumah..ajak duduk sekali..kompem mak taknak...yelah..dgn alasan..taknak kacau saya dan fadli..huhu..


Apapun...perasaan sedih tidak harus di layan..petang ini kelas 2-4-6... Cuma ia akan jadi ingatan dan panduan untuk masa depan...Moga hari ini semuanya akan OK... Juga untuk semua orang.. ^____^

Wednesday, July 08, 2009

kursus 3 hati (T_T)

Petang ini saya akan pergi berkursus di kuantan sehingga hari jumaat..
Maka dengan itu, pakwe saya akan tinggal seorang di rumah..
kasihan dia..makan di kedaikah dia...termenung sorang2kah dia...?? haiya...



regards,
Dibah yang agak suram

Wednesday, July 29, 2009

~kebahagiaan~

Posted by CikDibah ;P at 12:09 PM 2 comments Links to this post
29 Julai 2009

Semalam sambil saya dan dia menonton TV (tengok berita..konon2nya..padahal saya sangat mengantuk), dia berkata:

"Esok genap 2 bulan kita kahwin kan..."

Baru saya terperasan, esok 29 Julai...wah dia lagi alert dari saya...hehehe..Inilah yg menyebabkan saya membuat tindakan nekad dengan memilih dirinya menjadi teman hidupku..kerana saya tahu, saya ini seorang yang sangat mudah alpa dan leka...dan tersangat sentimental..jadi walaupun ianya terlalu simple bagi orang lain..tapi ia amat bermakna bagi saya....

okes..cukup berbicara tentang diri sendiri... apa yang ingin saya kongsikan topik hari ni adalah..."KEBAHAGIAAN"

Semua orang ingin menikmati kebahagiaan, dan kalau boleh ingin terus dalam keadaan itu...Dan juga, setiap orang mempunyai definisi kebahagiaan yang berbeza...Bagi saya, being a Good Muslim, Good Wife, Good Fren and Good Teacher...dan masih lagi cuba untuk membaiki diri agar dapat memenuhi impian saya itu...

Namun kadang-kadang jalan untuk menikmati kebahagian itu sangat susah..macam-macam yang kita kena hadapi dahulu...Ada setengah orang, dipermudahkan segala urusan..ada setengah orang di beri sedikit ujian...Yang penting..kita kena YAKIN dengan NYA...sebab janji ALLAH itu pasti..(Teringat perbualan dgn cik pza semalam...) Kita kena terus berusaha dan berdoa...agar dipermudahkan segala urusan dan diberi kesabaran andai kehendak hati belum ditunaikan...

Cuma bagi diri saya personally, bila terlalu selesa berada di dalam kebahagiaan ini, saya jadi takut...sebab saya percaya ujian Allah itu datang dalam pelbagai bentuk..Kadang-kadang kita di uji dengan dugaan yang kita rasakan amat berat...kadang0kadang ia juga datang dalam bentuk kenikmatan...Saya takut, dengan kebahagiaan ini, saya menjadi jauh dariNYA...Saya terleka dan alpa sehingga melupakanNya....Kerana bagi saya ujian dalam bentuk kenikmatan ini lagi berat...Namun saya sentiasa bersyukur atas nikmat yang diberi OlehNya...tanpa kasih sayang dariNya..tak mungkin saya berada pada tahap ini..begitu juga dengan teman-teman yang lain kan...Dan saya berdoa agar kebahagiaan yang kite nikmati ini bukanlah satu ISTIDRAJ..moga Allah sentiasa merahmati kita...InsyaALLAH...

Monday, July 20, 2009

~S.E.D.I.H~

Posted by CikDibah ;P at 11:46 AM 5 comments Links to this post
20 Julai 2009...

Hari ini..tiba2 saya rasa sedih pulak...sayu hati rasanya...ntahlah...rasa macam tak puas ati pun ada jugak...mmm..mungkin atas 2 sebab ini...

SEBAB PERTAMA:
Lagi 2 minggu KAWAN BAIK SAYA sejak dari matrik akan mendirikan rumahtangga dengan jejaka pilihannye, di jerteh..InsyaAllah..kalau takde aral, saya akan pergi...sempena dgn hari besarnye, saya yg telah berjanji...telah berjaya menyiapkan gubahan hantaran untuknya...hehehe..ingat nak letak di sini..tapi nantilah..tunggu hingga hari besarnye selesai..cume, bila tengok2 semula, saya rasa agak tidak puas hati...sebab hantaran tersebut mungkin terlalu simple walaupun pada mereka barang2 tu dah cantek...sepatutnye, saya perlu bincang dulu..apa requirement atau permintaan @ hajat mereka..then baru saya stat gubah... (-_-") Saya sangat berharap mereka berpuas hati dengan barang2 yg terhasil tersebut...huhuhu..bila ingat..sangat SEDIH lor...rasa macam nak tolong lagi pape yg patut...ish..nak cover balik..huhu



SEBAB KEDUA:
MAK...saya rasa sangat bersalah dengan mak..ntahlah..walaupun mak tak kesah dan memahami..saya rasa laen macam je...bila tgk balik entry dulu2..rasa sangat sayu..apatah lagi teringat mak sekarang dok sorang2 kat rumah..ajak duduk sekali..kompem mak taknak...yelah..dgn alasan..taknak kacau saya dan fadli..huhu..


Apapun...perasaan sedih tidak harus di layan..petang ini kelas 2-4-6... Cuma ia akan jadi ingatan dan panduan untuk masa depan...Moga hari ini semuanya akan OK... Juga untuk semua orang.. ^____^

Wednesday, July 08, 2009

kursus 3 hati (T_T)

Posted by CikDibah ;P at 3:09 PM 3 comments Links to this post
Petang ini saya akan pergi berkursus di kuantan sehingga hari jumaat..
Maka dengan itu, pakwe saya akan tinggal seorang di rumah..
kasihan dia..makan di kedaikah dia...termenung sorang2kah dia...?? haiya...



regards,
Dibah yang agak suram
Related Posts with Thumbnails